torsdag 7. april 2011

"Det kommer alltid et øyeblikk da du må handle, på tross av din frykt, og hoppe ut i det ukjente." - Helene Lerner-Robbins

Ja, den siste uken har vært hektisk.. Mye jobb, mye stress, mange ting som har skjedd og på toppen blir man mer og mer nervøs over hvordan det skal gå på konkurransen nå til helgen (9-10 April).

I perioden frem mot helgen, har vi og fortsetter å jobbe med felter, slalom, kontakt, hurtighet og generell tilstedeværelse for oss begge. Jeg (Tommy) sliter med å fokusere på de positive tingene i treninger og uoffisielle løp, mens Leija faller lett ut når hun blir overtrigga/overtent.

På søndag som var (03.04.11) gikk vi enda en uoffisiell konkurranse, med både AG og Hopp, hvor vi hadde to stk skikkelige disker. Fikk filmet AG løpet, og det kan du se under:
Her ser du i starten at Leija allerede er overtent, men det hadde vel noe med at vi måtte vente på å få start i 25min, og da ble det en smule for mye for Leija. Jeg skulle mye tidligere bestemt meg for å sette hun i bilen, slik at hun fikk slappet litt av, før jeg tok henne ut for oppvarming igjen.

Som alltid, det positive med dette løpet, selv om hun er overtent, er jo at selv om hun har varmet opp i 25min, så er farten helt på topp. Så mye på topp at hun glemmer å løfte beina.
Det er selvfølgelig et luksusproblem for min egen del, da jeg er vant med en hund som ikke hadde den altfor store farten på banen.
Nå har jeg en hund som jeg i prinsippet har store problemer med å holde følge med, føre korrekt og ikke minst, lære meg selv hvordan jeg skal løpe med hunden.

Kanskje en ide om jeg fikk meg litt bedre kondisjon, men kan bli vanskelig å trene på det når man ikke har tid til ting.. Men det blir en utfordring, ikke bare å få til min egen kondisjon, men også det å få lært meg selv å løpe skikkelig med Leija, løpe smartest mulig.
Tommy & Leija

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar