torsdag 30. september 2010

Starten på nye konkurransemetoder

Etter å diskutert frem og tilbake med flere innflytelsesrike personer i mitt liv, samt de få tilbakemeldingene som man får av å poste noe i blogger på denne måten, er det med lettet hode jeg nå starter på en ny periode av treningsepoken til Leija og meg.

For å unngå at folk kan si "du gjør det feil" eller "du må gjøre det på denne måten, for det er den rette måten å gjøre det på", går jeg til det steg å starte min egen treningsfilosofi! Enkelt og greit. Da er det ingen som kan klage på at jeg driver med feil-innlæring av hunden min, rett og slett for den grunn at de ikke kjenner til min måte å trene hund på.

Muahahahahahaha!
Jeg skal rett å slett lage min egen måte å trene felt på, slik at jeg får en metode som utfyller Leijas fart og arbeidsvillighet og gjør at jeg får håndtert henne på en slik måte at løpene våre flyter fint og ikke blir oppbrutt av f.eks et stoppefelt eller "ødelagt" av unødvendige feltfeil...

Jeg har hørt mer enn nok kommentarer på at jeg ikke kan trene på visse måter, for jeg "ødelegger" hundens væremåte, eller "bremser" hunden til den grad at den ikke vil løpe fort. I mine øyne er det en hel del BS, for Leija som hund; hehe, der har du et rart stykke hund; kan UMULIG bli lei av å løpe fort eller forandre væremåte.. Bare se på bildene under:

Her skal vi ta trebiten!

Her må vi løpe fra trebiten, for den kan spise oss!

Er det en Border Collie eller Schipperke vi har?
Det som da blir endelig utfall av de siste ukene, er at jeg vil lære inn min egen måte å trene felt / slalom på. Vi blir litt som Silvia Trkman og Greg Derrett da de startet med sine metoder! :):) (viktig å assosiere seg med viktige personer :P) Folk kommer til å kritisere og klage, spesielt de som ikke kjenne meg, men vi får bli som Gummimannen, alt preller av ;);)

Ha en strålende fortsettelse av uken, for det vet jeg at meg og Leija skal ha :)


Tommy & Leija

2 kommentarer:

  1. ;D
    Lurt :D
    Tren på din måte du - så kan ingen si noe (det skal nok jeg også gjøre - tror jeg.... ;)

    SvarSlett
  2. ;) Det ble den letteste måten å gjøre ting på.. Som du sier, ingen kan kritisere min måte å trene på da (iallefall ikke på den måten at de sier jeg gjør det feil i følge det og det systemet.)

    SvarSlett