mandag 15. februar 2010

Helgens bravadur

Helgen startet faktisk veldig, veldig dårlig. Var hjemme fra jobb på fredag, siden morfar skulle begraves. Jeg våkna første gang rundt kl 03.30 og var skikkelig dårlig. Heldigvis klarte jeg å sovne igjen, men gleden varte ikke så veldig lenge. Kroppen ville bare ikke slappe av, så øynene hev seg opp igjen rundt kl halv 7. Elisabeth skulle på jobb før begravelsen, så hun sto opp rundt kl 7 for å gjøre seg klar.  Når hun var dratt, la jeg meg til å sove igjen og heldigvis fikk jeg ro i kroppen. Sov til kl var halv 11.. Hadde jeg ikke klart det, tror jeg at dagen hadde blitt veldig tung.

Begravelsen var sånn passe, jeg likte ikke presten så veldig bra. Folk var litt uomtenksomme, tenker ikke at eldste barnebarnet er like var og følsom som de på 10-15 år.. Men men, hva skal man gjøre? De er gamle og har sine rutiner og meninger.. Plassen som Morfar nå ligger på, har fin utsikt. Tror han hadde likt seg der. Kan faktisk se sjøen og det tror jeg han setter pris på.

På ettermiddagen gikk Elisabeth og meg litt hjemme for å slappe av. Jeg lagde middag på kvelden til oss begge (blir litt mye det nå som Elisabeth ikke har mage til det).   Jeg skulle prøve å være oppe for å se åpningsseremonien for OL, men det gikk i dass da jeg sovna på sofaen :p haha..

Lørdagen benyttet vi til shopping, pakking og generell avslapping.

Søndag skulle vi stille i årets og karrierens første voksen-utstilling til Iko. Det var i Ølen-, Etne og Vindafjord Hundeklubbs årlige utstilling + valpeshow. Han skulle opp i Junior-klassen (9-18mnd).  Vi startet turen nordover kl 05.50 mot Storhaug for å hente Maia og Kahrma, siden hun ville stille også. Maia var USEDVANLIG munter om morgenen, men tror kanskje det hadde noe med festen kvelden før å gjøre :p haha..

Båten tok vi kl 07.00 og var i Ølen ca kl 08.30. Etter mye stress for å komme oss inn i hallen, fikk vi vite at vi ikke skulle inn før kl 10.40..

Etter mye om og men, kom vi inn i ringen. Iko stilte i junior-klasse mot Shamitu's F. Fant. Her ble vi 1JK, 1JKK m/ CK (for de ikke-utstillere betyr det at vi vant klassen m/certifikat kvalitet, noe man trenger for å konkurrere i Beste Hannhund). I BHK (Beste hannhund Klasse) ble vi satt opp imot NUCH Faksimil Amicus Certus, Faksimil Bono Amino og Tarebi's Bonus-Puer. Etter et par runder i ringen, hadde dommeren litt problemer med å bestemme seg. Han vurderte frem og tilbake, spurte meg flere spørsmål om Iko, før han (dessverre) satte Iko som 2BHK. Han hadde vunnet hadde han bare vært et par mnd eldre.. heldigvis fikk Iko CERT, som gjør at vi nå bare mangler 2 stk.. 1 lite og 1 stort(NKK Cert).

Kritikken til Iko var:
"In lovely condition. Excellent coat. Well balanced head with lovely dark eyes & expression. Good ear set. Good length of neck. Doog outline. Presented and handled in excellent condition."

4 kommentarer:

  1. Gratulere så masse:)
    Godt du øvesette alle forkortelsene for oss ikke utstillings folk Tommy:D

    SvarSlett
  2. Gratulerer Tommy og Elisabeth. Og tusen millioner takk for at dere tar dere så godt av Maia!

    SvarSlett
  3. Hun er så lett å passe på Ghita, vet hva hun vil og lager ikke mye problemer skal jeg si deg.. Må være den god oppdragelse det.. eller hva?

    SvarSlett
  4. UTFORDRING

    1. Gå inn på bildemappa di"Mine bilder"
    2. Velg den 4. eller 7. mappa.
    3. Finn frem det 4. eller 7. bildet.
    4. Sett inn bildet i et innlegg og skriv litt om det.
    5. Utfordre 4 nye, legg ut en link til de du utfordrer og gi beskjed til dem.

    SvarSlett