torsdag 25. februar 2010

Tervetuloa Coros Miracle

Eller på godt norsk: Velkommen Leija ;)
Leija på gulvet hjemme hos mine foreldre etter å ha drept musen sin
(Leija on the floor at my parents house after killing her play-mouse)


Turen til Helsinki startet på "best" mulig måte. Flyet fra Stavanger til Oslo var på tiden og jeg landet som planlagt i Oslo rundt 17.10. MEN, som nå smertefullt erfart, SAS/BLUE 1 har ikke i deres "kundeserviceplan" med å være presise ELLER la passasjerer føle seg velkomne. Planlagt avgang fra Oslo var kl 18.55, men dette endte selvfølgelig med forsinkelser og avgang Oslo kl 20.50. Landet i Helsinki rundt sånn ca 23.15, FOR EN START!!! :P

Heldigvis ble jeg plukket opp av Risto Ojanperä på Helsinki flyplass og endte opp å sitte i sofaen hos dem, Carola & Risto, med 5 hunder rundt meg; 3 Schipperker, 1 mellompuddel og 1 dvergdachs. Jeg bare ELSKER hunder!!!!!

Lørdag morgen startet "bra"; våkna kl 07.15 lokal tid, det er da 06.15 norsk tid, og klarte for alt i verden ikke å finne roen til å sove videre. Heldigvis hadde jeg to ivrige hunder som ikke ville annet enn å slikke meg i ansiktet og bite meg i tærne.
 Her har du Leija som har vekket meg ;)

Dette er da vår elskede stjerne som vekket meg hver morgen der borte :P Det var jo skikkelig koselig :P NOT!!!

Hun mente vel at jeg hadde godt av å stå opp tidlig, siden vi skulle på utstilling den dagen. Det ble BARE 180km til hallen :P fra Helsinki til Tampere, kjøreruta kan du google :P Tok iallefall ganske lang tid for ingenting :)

Selve utstillingen var på INNSIDEN av en mottakelseshall på en travbane.. Det var de MINSTE utstillingsringene jeg noengang har sett.... Men vi hadde med oss et sjarmtroll som kunne gjøre hver en utstilling kjekk... Det var jo selvfølgelig dvergdachs-valpen til Johanna, Carola og Risto; Coros Kira:
 
Coros Kira

Total inntrykket på utstillingen ble sånn passe. Dommerne brukte LAAAAAAANG tid og "vi" endte med ingenting pga en tann visstnok trykket litt i tannkjøttet på hunden.. Søsteren til Kira fikk heller ingenting pga en ting i halen visstnok.. Virka som dommeren var blåst i hodet, spør du meg..  Kira sto iallefall som et lys på bordet:

 Kira på bordet

På vei hjem fra utstilling ble det en svipptur innom Finlands største shoppingsenter (bra Elisabeth ikke var med), for ellers tror jeg det hadde gått MYE penger :p 

Søndagen startet på samme måte som lørdagen, Leija mente jeg hadde sovet aaaaaltfor lenge når klokken 06.10 norsk tid.. Heldigvis klarte jeg å sovne igjen, sov helt til kl var 08.30 norsk tid :P haha.. Jippi så lenge. Startet dagen med fysisk fostring; skuffe snø slik at man kunne gå til og fra døren fra garasjen, må jo jobbe litt for føden :p 

Fikk ordna med papirer og alt slikt, før Johanna og meg tok oss ein tur på Stockmann (er et kjøpesentermerke i Finland som kjører alt i et, som et slags MEGA Coop Obs Hypermarked, bare med KVALITETSprodukter, slik som Gant, Cap Horn, Lacoste osv). Kjøpte meg en genser, fant bare merkebeskrivelse til det, men hjelper sikkert alikevel.Kjøpte også 2 glasser til Elisabeth, hun samler på de.

Siden Finland hadde en snøstorm den helgen, ble jeg kjørt til flyplassen kl 15.00 finsk tid, slik at jeg skulle være sikkert på at jeg rakk innsjekk for flyet mitt som skulle gå 17.50. Leija sjarmerte jo ALLE på flyplassen, rett før jeg ikke fikk henne med videre fra sikkerhetskontrollen, men hjelper lite med sjarm når SAS/BLUE1 ikke klarer å holde avgangstidene engang.. De var bare 3 timer forsinka og hva får man? En matkupong til lusne 7 EURO. Kommer ALDRI til å fly med SAS/BLUE1 igjen, det er iallefall HELT sikkert..
Endte med at istedenfor å være hjemme kl 21.30 som jeg egentlig skulle, var jeg hjemme rundt ca 23.40. I seng kl 01.00.. JIPPI, NOT!!! Men når man har et så nydelig og søtt dyr som man reiser med, går det da an å bli sint? 

 

2 kommentarer:

  1. Som alltid, kos å lesa bloggen din;)
    Men Tommy, seriøst, Lacoste kvalitetsmerke? You have officially been fooled by all the great marketing people I see (hopefully I will be one of them one day):P Din soss!:P

    SvarSlett
  2. Hvis du mener det ikke er et kvalitetsmerke, så sikkert derfor jeg ikke fant det der inne.. Bar tok de jeg kom på, men du har helt sikkert korrekt.. Eg får heller holde meg til Cap Horn, Gant, Polo osv..
    Eller er det også dårlige merker?

    SvarSlett